Lemmikki-messut

Viikonlopun vetonaulat: kanien estekisat, kaulailtavia karvakavereita ja näyttelyitä

Tiedote  28.08.2018

Tulevana viikonloppuna 1.–2.9. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävät koko perheen Lemmikki Tampere 18 -messut on vuoden suurin lemmikkiaiheinen tapahtuma Suomessa. Paikalla on tuhansia lemmikkieläimiä, 80 näytteilleasettajaa sekä vauhdikasta ja eläinten ystävien sydämiä lämmittävää ohjelmaa. Mukana on koirien, kissojen ja jyrsijöiden lisäksi myös eksoottisempia lemmikkejä kuten papukaijoja, matelijoita ja sammakkoeläimiä, akvaariokaloja, minipossuja, frettejä ja siilejä. Messuilla kisataan esimerkiksi erilaisissa rotunäyttelyissä, agilityssa, tokossa ja kanien estekilpailuissa. Lisävuoro 14Y kulkee messuille kahdesti tunnissa ja perheille suunnatun tapahtuman pääsylippuvalikoimassa on erillinen perhelippu.

Lemmikki Tampere 18 -messut on Tampereen Messujen uusin lisäys vauhdikkaaseen tapahtumakauteen.

– Halusimme vastata toiveisiin ja kehittää Pirkanmaan seudulle kaivatun koko perheen lemmikkitapahtuman. Tulevan viikonlopun ajankohta on ihanteellinen, sillä ilmat alkavat jo viiletä, lomat päättyä ja perheisiin on ehkä hankittu lemmikki juuri kesälomien aikaan. Messuilta voikin haalia hallikaupalla käytännön vinkkejä ja tuoretta tietoa yhteiseloon uuden perheenjäsenen kanssa. Olemme lisänneet tapahtuman pääsylippuvalikoimaan myös kätevän perhelipun, kuvaa tapahtuman projektipäällikkö Tuure Leppämäki.

Vajaa sata näytteilleasettajaa tarjoaa tietotaitoaan sekä löytöjä messuhinnoin

Löytöjä metsästäville ja syvempää tuotetietoutta hakeville messut on oiva paikka tutustua tarjontaan ja vertailla näytteilleasettajien tarjouksia ja tuotteita. Näytteilleasettajilla on laajasti tietoa alasta sekä kattava välinetarjonta lemmikistä riippumatta. Näytteilleasettajien, harrastajien ja ammattikasvattajien kokemusta kannattaa hyödyntää erityisesti, jos eksoottisemmatkin lemmikit kiinnostavat. Eksoottisia eläimiä on messuilla esittelyssä poikkeuksellisen laajasti. Messuilla ovat mukana mm. Suomen Herppiharrastajat, Suomen minipossu-, kesyrotta- hamsteri-, lemmikkikani- ja siiliyhdistykset sekä Tampereen Akvaarioseura.

Kissa- ja koiranäyttelyissä suloisia pentuja, hirvikoiria ja kippurakorvaisia kissoja

Lauantain 1.9. koirien pentunäyttelyssä A-hallissa arvostellaan kaikki rodut arvosteluluokissa urokset 5–alle 7 kk ja 7–alle 9 kk, nartut 5–alle 7 kk ja 7–alle 9 kk. Messu- ja Urheilukeskuksen ulkoalueella arvostellaan harmaa norjanhirvikoira, jämtlanninpystykorva, musta norjanhirvikoira, valkoinen ruotsinhirvikoira ja hälleforsinkoira. Sunnuntain 2.9. pentunäyttely on Suomen Kennelliiton Royal Canin -pentunäyttely. Näyttelyssä arvostellaan kaikki rodut samoissa arvosteluluokissa kuin lauantaina. Näyttelyssä järjestetään myös junior handler-, lapsi & koira-, sekä paras pari -kilpailut.

Viikonlopun aikana E-hallissa järjestetään Pirkanmaan rotukissayhdistyksen 132. ja 133. kansainväliset rotukissanäyttelyt. Lauantaina on pentujen erikoisnäyttely (4–7 kk) ja sunnuntaina vuorossa on nuorten erikoisnäyttely (7–11 kk). Roduista lavan saavat lauantaina burmat ja sunnuntaina kippurakorvaiset american curlit.

Median edustaja, akkreditoidu ennakkoon 29.8. saakka: www.lemmikkitampere.fi (Messuinfo / Medialle)

Lue koko 28.8. julkaistu tiedote ePressissä.