Lemmikki-messut

Perheviikonlopussa loistavat kyberturvallisuus ja ihastuttavat lemmikit

Tiedote  22.09.2022

Tampereen Messut -konsernin kuluttajatapahtumien syksy ponnahtaa käyntiin Kokonaisturvallisuus- ja Lemmikki Tampere -messuilla kahden viikon kuluttua. Arkiseen varautumiseen, kyberturvallisuuteen ja turvallisuustoimijoihin keskittyvä Kokonaisturvallisuus-messut nostaa pintaan ajankohtaisia asioita 7.–8.10.2022. Eläinrakkaita harrastajia ja eläinten ystäviä ilahduttava Lemmikki Tampere viihdyttää 8.–9.10.2022.

Kokonaisturvallisuus-messujen teema varautuminen on välittämistä kaivautuu syvälle kyberturvallisuuteen ja verkkorikollisuuteen. Perjantaina 7.10. messujen järjestäjätahon Turvallisuuskomitean Kokonaisturvallisuuden Foorumissa keskustellaan kansalaisten roolista kyberturvallisen yhteiskunnan rakentajina. Foorumissa puheenvuoronsa saavat muuan muassa Disobey-yhteisön Benjamin Särkkä ja Woman 4 Cyber Finlandin perustaja Noora Hammer.

Lauantaina Kokonaisturvallisuus-messujen ajankohtaisina puhujina nähdään Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola. Kyberturvallisuuden professori Jarno Limnéll ja digi- ja kyberturvallisuuden asiantuntija Kimmo Rousku keskustelevat ohjelmaosiossaan digimaailman ilmiöistä. Poikkeusoloihin varautuminen on myös tietoisuuden lisäämistä suomalaisesta puolustusjärjestelmästä ja arjen turvallisuustoimijoista. Messuilla on mukana laaja näytteilleasettajakaarti alan toimijoita ja yhdistyksiä kuten keskusrikospoliisi, Maanpuolustuskoulutus, Reserviläisliitto, Poliisiammattikorkeakoulu, Suomen Rauhanturvaajaliitto ja ulkoministeriö. Kävijöitä viihdyttävät ilmavoimien soittokunta, vanhat paloautot, Ilmailumuseoyhdistyksen HAWK-elämyskeskus ja Marttaliiton pakopelihuone. Tutustu koko ohjelmaan www.kokonaisturvallisuusmessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Vauhdin vimmaa ja paijauksia koko perheelle

Lemmikki Tampere tuo monipuolisen lemmikkieläintarjonnan kävijöiden nähtäväksi ja paijattavaksi. Messutapahtuma keskittyy ohjelmassaan rotuesittelyihin, agilitykilpailuihin ja toko-näytöksiin. Kävijät saavat tapahtumasta mukaansa vinkit esimerkiksi lemmikin trimmauksesta, karvakuonojen hampaiden hoidosta tai koiran kipukäyttäytymisen tunnistamisesta.

Lemmikkimaailman tähdistä valokeilaan nousevat kissat, koirat, fretit, siilit, akvaariokalat ja papukaijat. Koko perheen tapahtumassa ovat mukana myös jyrsijät, alpakat, matelijat ja kanit.

Pirkanmaan rotukissayhdistyksen kansainvälinen rotukissanäyttely nostaa jalustalle viikonlopun aikana noin 1000 uljasta yksilöä. Vauhdin vimmalta ei vältytä, kun molempina messupäivinä kilpaillaan Suomen Kanihyppääjät ry:n kaniestekilpailuissa ja Ylöjärven Koirakerhon agilitykilpailuissa. Kissankulman osastolla pääsee tutustumaan uutta kotia etsiviin rescue-kissoihin.Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii Dagsmark Petfood Oy. Tutustu koko ohjelmaan https://www.lemmikkitampere.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Akkreditoituminen avoinna koko tapahtuma-ajan

Median edustajien ja vaikuttajien akkreditoituminen on nyt avoinna. Yhdellä akkreditoitumisella pääsee osallistumaan molempiin tapahtumiin. Kokonaisturvallisuus 7.–8.10. https://www.kokonaisturvallisuusmessut.fi/fi/messuinfo/medialle/ ja Lemmikki Tampere 8.–9.10. https://www.lemmikkitampere.fi/fi/messuinfo/medialle/ Haastattelupyyntöihin ja juttuvinkkeihin löytyy apua viestinnästä.

LISÄTIEDOT:
www.kokonaisturvallisuusmessut.fi #kokonaisturvallisuus
www.lemmikkitampere.fi #lemmikkitre

Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, projektipäällikkö Kokonaisturvallisuus-messut, p. 040 734 3589
Paula Karhu, projektipäällikkö Lemmikki Tampere -messut, p. 040 071 6199