Lemmikki-messut

Perheviikonlopussa ajankohtainen kokonaisturvallisuus ja iki-ihanat lemmikit

Tiedote  03.10.2022

Median ja vaikuttajien akkreditoituminen viikonloppuna 7.–9.10. järjestettäviin Kokonaisturvallisuus- ja Lemmikki Tampere -messuille on avoinna. Perheille suunnattu tapahtumaviikonloppu alkaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa perjantaina, kun Kokonaisturvallisuus-messut tutustuttaa kävijät kahden päivän ajan kyberturvallisuuteen ja arjen turvallisuustoimijoihin sekä poikkeusoloihin varautumiseen. Lemmikki Tampere -messut tuo lauantaina ja sunnuntaina monipuoliset lemmikit eläinrakkaiden harrastajien ja lemmikin omistajien koettaviksi.

Kokonaisturvallisuus-messut osuu ajankohtaisten aiheiden ytimeen, kun tapahtuma teemansa mukaisesti syventyy kyberturvallisuuteen ja poikkeusoloihin varautumiseen. Lauantaipäivän ohjelmalavan yksi tähdistä on Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola aiheenaan Suomen rooli Natossa. Kyberasiantuntija Jarno Limnéll ruotii kyberturvallisuutta Ukrainan sodassa, ja digi- ja kyberturvallisuuden asiantuntija Kimmo Rousku pohtii, miten ja miksi verkkorikolliset saalistavat tietojamme.

Muita ohjelman aiheita ovat esimerkiksi maaseudun kyläturvallisuus ja paikalliset yhteisöt turvallisuustoimijoina, kotivara, nuorison kyberrikollisuuden ehkäisy ja digitalisaation tulevaisuus. Ilmavoimien Big Band ja MPK:n Hämeen soittokunta, Marttojen pakopelihuone, HAWK-elämyskeskus ja palveluskoiranäytökset viihdyttävät kävijöitä molempina messupäivinä. Messujen ohjelma kokonaisuudessaan: https://www.kokonaisturvallisuusmessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Ennätysmäärä osallistujia ja eläinmaailman monipuolisuus

Lemmikki Tampere tuo messuhalleihin edellisvuotta laajemman näytteilleasettajamäärän ja tarjoaa kävijöilleen huiman mahdollisuuden tutustua kissojen ja koirien lisäksi muun muassa siileihin, fretteihin, alpakoihin, käärmeisiin, kaloihin, jyrsijöihin, kaneihin ja lintuihin.

– Mukana on yhteensä 80 yritystä ja yhdistystä ja muun muassa Tropiikki- ja koira-alueet ovat kasvaneet edellisistä vuosista. Lemmikki Tampere viihdyttää eläinrakkaita ihmisiä, tuo uutta tietoa harrastajille ja tarjoaa lapsiperheille innostavaa tekemistä viikonloppuun, sanoo Lemmikki Tampere -messujen projektipäällikkö Paula Karhu.

Messuohjelma esittelee esimerkiksi lemmikin trimmausta, kissan arkitaitojen opettelua, torakkaterapiaa, frettien elämää, pentumiitin, koiratanssia, koirien agilitya ja tokoa sekä kanien estekilpailut. Lemmikki Tampere -messujen pääyhteistyökumppani on suomalaista lemmikkien ruokaa valmistava Dagsmark Petfood Oy. Messujen ohjelma kokonaisuudessaan https://www.lemmikkitampere.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Kokonaisturvallisuus-messujen perjantaipäivä on kävijöille täysin maksuton. Lauantaina messuvieraat pääsevät yhdellä lipulla sekä Kokonaisturvallisuus- että Lemmikki Tampere -tapahtumiin.

Akkreditoituminen avoinna koko tapahtuma-ajan

Median edustajien ja vaikuttajien akkreditoituminen on nyt avoinna. Yhdellä akkreditoitumisella pääsee osallistumaan molempiin tapahtumiin. Kokonaisturvallisuus 7.–8.10. https://www.kokonaisturvallisuusmessut.fi/fi/messuinfo/medialle/ ja Lemmikki Tampere 8.–9.10. https://www.lemmikkitampere.fi/fi/messuinfo/medialle/ Haastattelupyyntöihin ja juttuvinkkeihin löytyy ennakkoon ja messujen aikana apua viestinnästä.

LISÄTIEDOT: www.kokonaisturvallisuusmessut.fi #kokonaisturvallisuus,  www.lemmikkitampere.fi #lemmikkitre
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, projektipäällikkö Kokonaisturvallisuus-messut, p. 040 734 3589
Paula Karhu, projektipäällikkö Lemmikki Tampere -messut, p. 040 071 6199