Lemmikki-messut

Markkinointipaketti

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Tapahtumaosallistumisesta kannattaa viestiä omissa kanavissa – juuri siellä missä kohtaat asiakkaasi.

  • Kävijä suunnittelee päivänsä jo etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana.
  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, asiakassuhde on jo luotu.
  • Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen kutsu – hyödynnä myös valmiit materiaalit.
  • Kun kerrot tapahtumaosallistumisestasi, asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää.
  • Maksimoi tavoitteesi – suurempi asiakasmäärä tarkoittaa saavutettuja tavoitteita.

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää vapaasti.


Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaalia markkinointia varten. Näitä materiaaleja voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti. Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa, tai voit ladata erilaisia bannereita verkkosivuille ja uutiskirjeisiin.

MATERIAALIPANKKIIN


Miten markkinoida messuosallistumista?

Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan voit markkinoida tulevaa messuosallistumistasi sekä sitouttaa asiakkaitasi.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa. Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osastomme”
  • Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko esimerkiksi laittaa somessa käyntiin arvonnan?
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön tiedot: mistä ja kuinka teidät messutapahtumassa löytää, ja koska olette paikalla. Käännä asiakkaiden ajatukset konkreettisesti tapahtumaan. Kerro asiakkaillesi myös muusta tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa!
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
    • Nosta esiin oma messuosastosi, tarjoukset sekä uutuudet. Innosta asiakkaasi osallistumaan tapahtumaan.
Tapahtuman aikana | ”Täällä ollaan”
  • Someta suoraan omalta osastoltasi! Hyödynnä päivityksiä, livejä sekä tarinoita – ota kaikki irti messuosallistumisestasi.

 


Muista tägätä meidät somessa

Facebook
Lemmikki-messujen Facebook-sivu

Instagram
@lemmikkitampere

Lemmikki-messut löytää yllä olevista kanavista. Liitä meidät mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi!